پرده برداری پانوز از خودروی الکتریکی , برای مسابقات استقامت

دوشنبه 17 مهر 1396
0:19
Battle Schaefer

رقابت‌‌های استقامت مانند لمانز , در کلاس‌های مختلف و با وقتی بین ۶ تا ۲۴ ساعت برگزار می گردند . کمپانی خودروسازی پانوز , به‌تازگی یک دسته تمام برقی برای حضور در‌این نوع مسابقات معرفی نموده است .

در شرایطی‌که علاقه‌مند خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای باشید , مسلما اسم WEC را شنیده‌اید . ارگان WEC که نام آن مخفف «World Endurance Championship» است , به‌عنوان زیرمجموعه‌ی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی ( FIA ) فعالیت می‌نماید و برگزارکننده‌ی مهم ترین مسابقات سرعت در رشته‌ی استقامت به حساب می آید . امروز بیش تر از ۶۰ خرید خودرو فروش خودرو در ۴ کلاس LMP1 , LMP2 , LM GTE Pro و LM GTE Am در رقابت سالیانه‌ی WEC حضور دارا هستند . علاوه بر این , در سال‌های گذشته خرید خودرو فروش خودرو‌های تمام الکتریکی نظیر نیسان دلتا وینگ و نیسان ZEOD RC , حضوری کوتاه‌مدت در مسابقات استقامت و چه بسا لومانز ۲۴ ساعته تجربه کردند .

پانوز الکتریکی مسابقات استقامت Panoz endurance electric racer

کمپانی خودروسازی پانوز اسپرانته در سال ۲۰۰۰ بنیان نهاده شد و پایگاه حساس آن در آمریکا است . تولیدها پانوز در سال‌های اخیر , دربرگیرنده یک سری گونه اسپرت دستساز مثل خودروی GTLM می شوند که با پیشرانه‌های سوپرشارژ به توان ۳۰۵ تا ۴۲۰ اسب بخار , علاوه بر حضور در بازار عمومی , در رقابت‌های اتومبیل‌رانی , خصوصا لمانز ۲۴ ساعته‌ی سال ۲۰۰۶ , شرکت داشت . از سویی دیگر , پانوز در ایجاد کرد و بهینه‌سازی خودروی نیسان دلتا وینگ نقشی با اهمیت داشته است .


پانوز در یک همیاری نزدیک با شرکت گرین ۴U , مبادرت به ساخت یک نمونه‌ی تازه از خودروی تمام الکتریکی گونه GT - EV کرده است . این خودرو با هر بار شارژ کامل , بین ۱۴۵ تا ۱۷۷ کیلومتر فاصله را می‌پیماید و رسیدن به نهایت سرعت ۲۸۲ تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند . با دقت به این که ارتفاع پیست لمانز حدود ۶ کیلومتر است و در رقابت ۲۴ ساعته , بیش تر از ۵ هزار کیلومتر از این مسیر طی می شود ; در رخ حضور خودروی پانوز درین رقابت , بیشتراز ۳۰ جايگاه ردوبدل باتری برای آن اضطراری خواهد بود .

پانوز الکتریکی مسابقات استقامت Panoz endurance electric racer

مهندسان پانوز معتقدند تعویض باتری‌های این گونه , نسبتاً به‌اندازه‌ی سوخت‌گیری باک بنزین دیگر خودروهای حاضر در مسابقات استقامت مجال میبرد . این در حالی است که خودروهای هیبرید پورشه ۹۱۹ به‌عنوان قهرمان سال پیشین لمانز ۲۴ ساعته در کلاس LMP1 , حدود ۳۰ بار به پیت‌استاپ مراجعه کردند .

محصول پانوز از شاسی سبک‌وزن فیبر کربن استفاده می نماید ; ضمن اینکه محل استقرار راننده در اواسط نیست , از کیت آیرودینامیک پویا در سرعت‌های مختلف استفاده می کند و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است . دو خرید خودرو فروش خودرو الکتریکی درین اتومبیل وجود دارند که غیروابسته از یکدیگر و روی محور جلو و عقب عمل می کنند . فناوری بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری هم در خودروی پانوز به عمل گرفته شده‌است .

پانوز الکتریکی مسابقات استقامت Panoz endurance electric racer

پیشرانه‌های پانوز , جمعا ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات قدرت دارا‌هستند که معادل ۵۳۶ تا ۶۰۰ اسب بخار است . این نوع با دقت به گونه باتری‌ها , وزن خالصی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۴۷ کیلوگرم خواهد داشت که نسبت قدرت به وزن قابل قبولی برای مسابقات سرعت استقامت به حساب می آید .

روز گذشته , شرکت پانوز در روستای نزدیک پیست لمانز ۲۴ ساعته فرانسه از خودروی GT - EV رونمایی کرد . مدیران این موسسه اعلام کرده‌اند که علاوه بر ایجاد کرد خودرو برای حضور کارکشته در مسابقات استقامت , برای ساخت یک ابرخودروی الکتریکی جاده‌ای با بضاعت و توان حمل ۲ سرنشین که نظیر خلبان‌های شکاری , پشت سرهم بنشینند , برنامه‌ریزی میکنند .



برچسب ها: تویوتا ,
[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش خودرو شیپور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]